سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Grumman F-14A Tomcat  (Tehran – Mehrabad)

McDonnell Douglas F-4E Phantom II (Airport – Tehran)

Northrop F-5E Tiger II (Tehran – Mehrabad)

Northrop F-5E Saeghe (Airport – Tehran)

Sukhoi Su-24MK (Tehran – Mehrabad )

Mikoyan-Gurevich MiG-29A (Tehran – Mehrabad)

Sukhoi Su-25UBK (Tehran – Mehrabad )

Northrop F-5A Freedom Fighter (Dezful – Iran)

Northrop F-5B Simorgh (Dezful – Iran




تاریخ : سه شنبه 90/4/7 | 8:6 عصر | نویسنده : سید | نظر

 

 




تاریخ : سه شنبه 90/4/7 | 8:3 عصر | نویسنده : سید | نظر

اتفاقی که در اول آوریل ???? / سیزده فروردین ????برای ساکنانGlendale و Peoriaدر ایالت آریزونا افتاد بیشتر شبیه به یک سناریوی هولناک بود. آنها اعلامیه‌های زردی را در نزدیکی خانه‌هایشان پیدا کردند که در مورد وجود زنبورهای قاتل در منطقه به آنها هشدار داده بود. اعلامیه از مردم خواسته بود از خانه‌هایشان خارج نشوند و توسط ارگان دولتی ارسال شده بود که the Arizona Pest Removal Information Line (For Outside Operations Listings)-or APRIL FOOL نام داشت!

با این حال تنها عده اندکی از مردم منطقه جنبه شوخی این اعلامیه را متوجه شدند و سایرین مرتب برای دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت کمک با سازمان‌های بسیاری تماس گرفتند و تمام روز را از خانه بیرون نیامدند. بد نیست بدانید زنبورهای قاتل – مانند تصویری که می‌بینید – در طبیعت وجود دارند، زنبور آفریقایی نامیده می‌شوند و بومی آفریقا هستند. یک محموله از این زنبورها در سال ???? / ???? به برزیل وارد شده و تاکنون بیش از ???? قربانی داشته است




تاریخ : سه شنبه 90/4/7 | 8:1 عصر | نویسنده : سید | نظر

 دریاچه لخ‌نس
افسانه وجود موجودی عظیم‌الجثه و متعلق به ماقبل تاریخ در دریاچه لخ‌نس در اسکاتلند که پیش‌بینی می‌شود قدمتی ???? ساله داشته باشد، بدون‌شک بزرگترین شوخی قرن بیستم است. این قصه تا سال ???? / ???? که جاده جدیدی برای رسیدن به این دریاچه احداث شد، مسکوت مانده بود اما امکان تماشای دریاچه از ساحل شمالی و افسانه وجود هیولا افراد بسیاری را به دریاچه لخ‌نس کشاند و سیلی از گزارش‌های گوناگون مبنی بر دیدن هیولای نسی به روزنامه‌ها سرازیر شد.

همان سال کلنل رابرت ویلسون که یک پزشک سرشناس بود، عکسی را که از هیولا مشاهده می‌کنید، در اختیار نشریات قرار داد و هیولای نسی برای بسیاری از افراد از یک موجود افسانه‌ای به کابوس شبانه تبدیل شد. آخرین‌بار این عکس در سال ???? / ???? مجددا توسط روزنامه‌های بسیاری چاپ شد اما این بار همراه با اقرار کوتاه و پیش از مرگ کریستین اسپارلینگ، دستیار ویلسون که به ساختگی بودن آن و استفاده از چند قطعه اسباب‌بازی پلاستیکی برای ساخت این هیولای اسرارآمیز اعتراف کرده بود!




تاریخ : سه شنبه 90/4/7 | 8:0 عصر | نویسنده : سید | نظر

- گاهی نمی‌توانیم به چشم‌هایمان هم اعتماد کنیم. وجود یک خانواده عجیب که نیمه‌انسان – نیمه‌سگ خانگی ?? سانتی‌متری که تربیت می‌شود و از سوسک حمام تغذیه می‌کند، زیادی عجیب است.
گاهی بهتر است به چشم‌ها و گوش‌هایمان اعتماد نکنیم. به خصوص وقتی حرف از ظهور پاگُنده‌ها می‌شود، موجودات آزمایشگاهی خیلی عجیب از راه می‌رسند یا هیولاها ظاهر می‌شوند. بخصوص وقتی ?? فروردین از راه رسیده باشد!

 

«خانواده یانگ»: نیمه‌انسان- نیمه‌سگ
باورش سخت است اما این تصویر «خانواده یانگ» را نشان می‌دهد که نیمه‌انسان- نیمه‌سگ هستند و حتی موهایی که روی سر و بخش‌هایی از بدن مادر را پوشانده، موی انسان است! در دنیای پزشکی و با دانش زیست‌شناسی امروز غیرممکن است اما فکر نمی‌کنید در دنیای هنر و با استفاده از چرم، سیلیکون، آکریلیک، چوب و البته تارهای طبیعی موی انسان، خلق چنین موجوداتی چندان پیچیده نباشد.

به گزارش نشنال‌جئوگرافیک، این مجسمه خلاقانه که توسط هنرمند استرالیایی پاتریشیا پیچینینی خلق شده و در خردادماه ???? در پنجاهمین دوسالانه هنر ونیز به نمایش درآمده، تاکنون بارها و بارها در وب‌سایت‌‌های گوناگون یا نامه‌های الکترونیک به عنوان حیوانی که نتیجه اشتباه در یک‌سری از آزمایش‌های ژنتیکی است، معرفی شده. مجسمه «خانواده یانگ» تنها یکی از نمونه‌هایی است که گرفتار سایت‌های جنجالی و آگاهی اندک مخاطبان از دانش زیست‌شناسی شده است.




تاریخ : سه شنبه 90/4/7 | 7:58 عصر | نویسنده : سید | نظر

مرد اولی : امان از دست این زنها ! زنم تمام دارائیمو برداشت و رفت !

دومی : خوش به حالت ! زن من تمام دارائی مو برداشت و نرفت !

* * * * * * * * * * * *

مرد به زن : عزیزم ممنونم ازت ! تو اعتقاد به دین رو به زندگیم آوردی!

چون من قبل از ازدواج معتقد بودم جهنم اصلا’ وجود نداره !

* * * * * * * * * * * *

فرق پیر دختر با پیر پسر:

اولی موفق نشده ازدواج کنه ولی دومی موفق شده ازدواج نکنه !

یه ضرب المثل آموزنده هست که می گه :

مردن برای زنی که عاشقشی از زندگی باهاش آسون تره !

* * * * * * * * * * * *

مهمه که بتونی دختری رو پیدا کنی که باباش پولدار باشه،

دختری که خوش تیپ باشه، دختری که دوستت داشته باشه

ولی مهم تر از همه اینا اینه که این ? تا دختر نباید همدیگر رو بشناسن !!!

* * * * * * * * * * * *

همیشه پشت سر هر مرد موفق ، زنی است که نتونسته جلوی موفقیت شو بگیره !

* * * * * * * * * * * *




تاریخ : دوشنبه 90/4/6 | 7:27 عصر | نویسنده : سید | نظر

نقاشی از باغهای معلق بابل

با وجود اینکه اکثر افراد میدانند فهرستی از عجایب هفت گانه وجود دارد، اما کمتر کسی نام همه آنها را میداند. تهیه فهرست کامل عجایب هفت گانه در اصل حدود قرن دوم قبل از میلاد کامل شده است و اولین اشاره به ایده تهیه این مجموعه مکتوب در کتاب تاریخ هرودوت آمده است که در قرن 5 قبل از میلاد مربوط میشود.


چندین دهه بعد از آن، تاریخ نگاران یونانی درباره بزرگترین بناهای تاریخی دوران خود شروع به نوشتن کردند. از جمله کالیماکوس (Callimachus) - که در 305 تا 240 قبل از میلاد می زیست - سر کتابدار کتابخانه اسکندریه، مجموعه ای از عجایب جهان" را تهیه کرد. امروز، تمام چیزی که درباره این مجموعه میدانیم، همین عنوان آن است و بس، به این دلیل که این کتاب نیز در آتش سوزی بزرگ کتابخانه اسکندریه از بین رفت.

فهرست نهایی عجایب هفت گانه در قرون وسطا تکمیل شد. این فهرست شامل چشمگیرترین بناهای تاریخی جهان باستان بود که از بعضی، شواهد بسیار اندکی در دست بود و تعدادی نیز اصلا باقی نمانده بودند. آثار کنده کاری هنرمند هلندی مارتن ون هیمسکرک (Marten Van Heemskerck) و کتاب تاریخ معماری یوهان فیشر ارلاخ (Johann Fischer von Erlach) از قدیمی ترین منابعی هستند که در آن به این فهرست عجایب هفت گانه اشاره شده است.

امروز، شواهد باستان شناسی از بسیاری از اسرار تاریخی که قرنها عجایب هفت گانه را احاطه کرده بودند، پرده برداشته است. عجایب هفت گانه برای سازندگانشان نمادهایی از مذهب، اسطوره شناسی، هنر، قدرت و علم بودند و برای ما، آنها شواهدی از توانایی انسان هستند.

از زمانهای بسیار قدیم تا کنون، فهرستهای متعدد و متفاوتی از عجایب هفت گانه به نگارش درآمده است. در این مطلب به معرفی دو مورد از آنها و در مطلب بعدی به معرفی مابقی آنها خواهیم پرداخت.

هرم بزرگ جیزه


هرم بزرگ جیزه
این هرم که همراه با دو هرم کوچکتر در خارج از قاهره - در مصر- قرار دارند، به دستور خوفو یا خئوپس ، فرعون سلسله چهارم، ساخته شد. مصریان باستان به زندگی پس از مرگ اعتقاد فراوانی داشتند و این هرم در واقع مکان مقبره و محل زندگی فرعون پس از مرگ او به شمار می آمده است. از آنجایی که گنجینه فرعون نیز همراه با او در این هرم قرار داده میشد، راه ورود به مقبره بسیار پیچیده و تودرتو است و تعداد زیادی از سازندگان و مهندسین آن نیز در راهروهای آن ناپدید شدند.

هرم در اصل 147 متر ارتفاع داشته است که در حال حاضر در اثر فرسایش، به حدود 137 متر رسیده است. هر ضلع قاعده هرم 230 متر طول دارد و در ساخت آن از حدود 2,300,000 بلوک به وزن متوسط 2.5 تن استفاده شده است. تاریخ اتمام این بنای عظیم حدود 2680 قبل از میلاد تخمین زده شده است. هرم جیزه تنها بازمانده عجایب هفت گانه است.

باغهای معلق بابل


بقایای باغهای معلق بابل (عراق فعلی)
این باغها بنا به نظر بسیاری از مورخین و محققین توسط نبوخدنصر (Nebuchadnezzar) شاه بابل در قرن 600 قبل از میلاد برای همسرش ملکه آموهیا (Amuhia) ساخته شده است. با توجه به منابع مکتوب یونانی، باغهای معلق دارای چنین مشخصاتی بوده اند:

"باغها مربع شکل بوده و دارای گنبدهای قوسی شکلی بوده که بر روی کف شطرنجی مکعبی شکلی قرار داشته است. ایوانی که دور بام ایجاد شده بوده توسط پلکان با پایین مرتبط میشده است. باغهای معلق از گیاهانی که بالاتر از سطح زمین کاشته شده بودند ایجاد شده و ریشه گیاهان و درختان به جای کاشته شدن در زمین، در کف ایوانها جاسازی شده بودند. تمام این مجموعه بر روی ستونهایی قرار داشت و آب از طریق وسایل بالا برنده در کانالهای شیب دار ریخته و در کل باغ جریان میافت. آبیاری گیاهان و رطوبت موجود در فضا از همین آب بود. درواقع این بنا با چمن همیشه سبز و درختان محکمش، کاری هنری و تجملی شاهانه بود. یکی از جالبترین جنبه های بنا این بود که کار باغبانی و زراعت در بالای سر بیننده انجام میشد."

همانطور که میبینید، بیشترین اطلاعات درباره باغهای معلق مربوط به مورخین یونانی است و جالب اینکه در کتیبه های بابل هیچ اشاره ای به این باغها نشده است در حالی که توضیح مفصل قصر و شهر بابل در آنها وجود دارد. بنا به نظر تاریخ نگاران امروز، باغهای بابل محصول تخیل شعرا و تاریخ نگارانی است که شرح بابل را از زبان سربازان اسکندر شنیده و به آن شاخ و برگی شاعرانه داده اند.

در قرن بیستم بعضی از اسرار باغهای معلق فاش شده است زیرا باستانشناسان در حفاریهای خود در محل شهر باستانی بابل در عراق امروز، زیر بنای این باغها را یافته اند و یک کشف دیگر مربوط به بنای طاق و گنبد دار اصلی است، که شامل دیوارهای ضخیم و یک چاه آبیاری در نزدیکی قصر جنوبی بوده است. گروهی از باستان شناسان منطقه قصر جنوبی را نقشه برداری کرده و ساختمان طاق دار اصلی را بازسازی کرده اند. (ادامه دارد ...)




تاریخ : دوشنبه 90/4/6 | 7:26 عصر | نویسنده : سید | نظر

  • بامبی
  • ساکن
  • راه بلاگ
  • روزمره